Hakkında
Amaç
- Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
- Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak,
- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
- Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak,
- Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme aşamalarına göre çözmek,
- Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek,
- Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirmek, karşılaştığı sorunlara çözüm üretmek ve liderlik yapmak,
- Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek,
- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürmek,
- Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak,
- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak,
- Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşmak,
- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak,
- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlamak, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek,
- Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanmak,
- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirmek,
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmektir,
- Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin, ulusal ve uluslararası alanda kaliteli ve özgün yayınlar yapmalarını sağlamaktır.
Misyon
Öğretmenlik mesleğinin temel ilkelerine, insan haklarına, milli ve evrensel değerlere bağlı, topluma rol model olabilen, 21. yüzyıl becerilerine ve sınıf eğitimi alanında yeterli becerilere sahip, öğretim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen, eğitim sorunlarını çağın ihtiyaçlarına ve toplumun beklentilerine göre problem çözme yeteneğine sahip olan, demokrasiye ve etiğe önem veren ve sürekli gelişime açık nitelikte öğrenci yetiştirmektir.
Vizyon
Yetiştirdiği nitelikli, öğretmenler ile ülkemizin ihtiyaç duyduğu sınıf eğitimine önemli katkılar sunan, öğretmenlik mesleğine ilişkin sorumluluklarını layıkıyla yerine getiren, sınıf eğitimi anabilim dalı olarak alandaki gelişmeleri yakından takip eden ve başarıyla uygulayan, geleceğe yön veren, insan kaynağını etkili kullanarak ulusal ve uluslararası düzeyde öncelikli olarak tercih edilen bir anabilim dalı olmaktır.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet aşamasına gelen öğrencinin öncelikle tüm derslerini başarıyla tamamlamış olması, asgari 157 kredilik ve 240 AKTS’lik ders almış olması gerekmektedir.
İstihdam Olanakları
Devlet ve özel ilkokulları gibi pek çok alanda çalışma olanaklarına sahiptirler. Mezunlar, kamu kurumlarında ve özel okullar gibi değişik alanlarda kariyer yapma olanağı bulabilirler. Sınıf öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca eğitimlerine yüksek lisans ve doktora dereceleri üzerinden devam ederek akademik kariyer sahibi olabilirler.