Fakültemiz Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Prof. Dr. Dilek Gençtanırım Kurt’un yürütücüsü olduğu TÜBİTAK 1001- Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında destek alan “Türkiye’de Ortaokulların Uyum Haritası: Ortaokul Öğrencilerinin Okula Uyumlarının Öğrenci, Sınıf ve Okul Düzeyine Göre İncelenmesi” başlıklı projenin çalışmaları 01.12.2022 tarihinde başladı. Projede ortaokul öğrencilerinin okula uyum düzeylerinin öğrenci, sınıf ve okul düzeylerindeki faktörlere göre gösterdiği değişimin ve bu düzeylerdeki faktörler arasındaki etkileşimin üç düzeyli bir modelle test edilmesi planlanmaktadır.

Projenin bir diğer önemli amacı ise okula uyumun bölgeler arasında nasıl farklılaştığının belirlenmesi ve ülke geneli için bir okula uyum haritasının hazırlanacak olmasıdır. Bu amaç çerçevesinde, hiyerarşik doğrusal model kullanılacak çalışmada 26 farklı ilden 104 okul ve yaklaşık 50000 öğrenciden veri toplanması planlanmaktadır.



Altı farklı üniversiteden akademisyenin görev aldığı projenin süresi 16 aydır. Proje sonuçlarından üretilecek bilimsel yayınların yanı sıra, projeden elde edilen bulgular ve önemli bilgiler okul yöneticileri, psikolojik danışmanlar, öğretmenler, anne-babalar, eğitim alanında yetişen üniversite öğrencileri ve konuya ilgi duyanların faydalanabilmesi amacıyla sosyal medya hesaplarından paylaşılacaktır. Proje yürütücüsü olan Fakültemiz Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Dilek Gençtanırım Kurt’u bu önemli projede üstlendiği görevden dolayı tebrik ediyor, proje çalışmalarının verimli geçmesini temenni ediyoruz.

Projedeki güncel gelişmeler aşağıdaki sosyal medya adreslerinden takip edilebilir.

İnstagram: @ortaokullarınuyumharitasi

Link: https://www.instagram.com/ortaokullarinuyumharitasi/

Twitter: @uyumharitasi

Link: https://twitter.com/uyumharitasi