Fakültemiz Türkçe ve Sosyal Bilimleri Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi lisans programı ile Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi lisans programının akreditasyonu amacıyla 2024-2025 değerlendirme döneminde, ilk kez genel değerlendirme için başvurusu kabul edildi. Bu amaçla 29.03.2024 tarihinde, Fakültemiz Dekanlık Toplantı Salonunda ilk hazırlık toplantısı yapıldı. Toplantıya, Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Refik Balay başkanlık etti. Fakülte Akreditasyon Koordinatörü olan Dekan Yardımcımız Doç. Dr. Hamza Yakar'ın koordine ettiği toplantıya "Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Akreditasyonu Koordinasyon Birimi" üyeleri ile "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Akreditasyonu Koordinasyon Birimi" üyeleri katıldı. 


Bu yıl genel değerlendirme için başvurusu yapılan Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Matematik Eğitimi Anabilim Dallında program akreditasyonuna yönelik çalışmalar, anabilim dallarımızda hazırlık komisyonlarının kurulmasıyla başladı. Bu doğrultuda, anabilim dallarımızda "Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Akreditasyonu Koordinasyon Birimi" ve "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Akreditasyonu Koordinasyon Birimi" oluşturuldu. Toplantıda ilk olarak Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Refik Balay tarafından bir açılış konuşması yapıldı. Açılış konuşmasında Prof. Dr. Refik Balay, daha önceki program akreditasyonu çalışmalarımızdaki deneyimlerimizi katılımcılarla paylaştı. Önceki deneyimlerimizden hareketle, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği  lisans programlarımızın akreditasyonunu, tüm koordinasyon üyeleri ve anabilim dallarımızdaki öğretim elemanlarının desteği sayesinde başarıyla tamamlayacağımızı belirtti. Süreç içerisinde Dekanlık olarak akreditasyon takviminin takip edileceğini ve gerekli iyileştirmelerin yapılacağını dile getirdikten sonra tüm  koordinasyon üyelerine başarılar diledi.  


Fakülte Akreditasyon Koordinatörü olan Dekan Yardımcımız Doç. Dr. Hamza Yakar ise akreditasyon takvimini hatırlatarak konuşmasına başladı. EPDAD'ın  "Öğretmen Eğitimi Lisans Programları Standartları" katılımcılara gösterilerek, "EPDAD Öğretmen Eğitimi Programı Öz değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu" tanıtıldı. Akreditasyon Koordinasyon biriminin iş yükünün belirlenmesinin ardından, Öz Değerlendirme Raporunun hazırlanması çalışmalarına başlandı. Son olarak, akreditasyon koordinasyon birimlerinin toplantı ve çalışma yöntemi belirlendi. Katılımcıların görüş ve öneriler alınmasının ardından toplantı sona erdi.