Üniversitemiz AR-GE Direktörlüğü tarafından organize edilen ve Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Eğitim Bilimlerinde Kaliteli Dergilerde (SSCI) Yayın Yapmak: Deneyimler, Stratejiler ve Paylaşımlar” isimli seminer, Fakültemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Hüseyin Ateş’in sunumuyla gerçekleştirildi.Seminerde, sosyal bilimler alanında en prestijli atıf dizinlerinden biri olan SSCI (Social Sciences Citation Index) kapsamındaki dergilerde akademik yayın yapma süreci, çok boyutlu bir yaklaşımla ele alındı. Katılımcılara, yalnızca kuramsal bilgiler değil, aynı zamanda uygulamaya dönük somut stratejiler, pratik öneriler ve kişisel deneyimlere dayalı yönlendirmeler sunuldu. Sunum kapsamında SSCI dergilerinin akademik kariyerdeki yeri, yayın yapmanın akademik teşvik ve yükselme süreçlerine katkısı, uygun dergi seçiminin önemi, yayın süreçlerinde dikkat edilmesi gereken yapısal unsurlar ve etkili bir akademik yazım sürecinin nasıl yönetileceği detaylı şekilde aktarıldı.


Etkinlikte ayrıca, akademik yazım sürecinde sıkça karşılaşılan yanlış inanışlara ve hatalı yaklaşımlara da eleştirel bir bakış getirilmiş; çift-kör hakemlik sisteminin işleyişi, yerel verilerle yapılan araştırmaların uluslararası yayıncılıktaki yeri, ulusötesi ortak yazarlığın anlamı ve yayın dilinin niteliği gibi konular bilimsel temellere dayalı biçimde tartışıldı. Sunumun dikkat çeken bölümlerinden biri ise, SSCI yayıncılığına ilişkin "az bilinen ama etkili" taktiklerin paylaşılması oldu. Bu bölümde, dergi kapsamıyla örtüşen dil kullanımı, editöre yönelik etkili kapak mektubu hazırlama, ilk yazar profilinin dijital ortamda optimize edilmesi ve red alınan makalelerin hızlı şekilde yeni dergilere yönlendirilmesi gibi stratejik yaklaşımlar ayrıntılı örneklerle sunuldu.

Doç. Dr. Hüseyin Ateş’in, SSCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesinden edindiği tecrübeleri aktardığı seminer, katılımcılar tarafından büyük ilgiyle takip edildi. Akademik yayıncılık kültürünün güçlendirilmesine katkı sunan bu seminerin, yalnızca sosyal bilimler değil, disiplinler arası araştırma yapan tüm akademisyenler için yol gösterici nitelikte olduğu değerlendirildi.
