Fakültemiz öğrencileri, akademik gelişimlerini destekleyen ulusal düzeydeki bilimsel etkinliklerde aktif rol almaya devam ediyor. Bu doğrultuda, Fakültemiz Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 2. sınıf öğrencileri, 17-20 Nisan 2025 tarihleri arasında düzenlenen 11. Hitit Öğrenci Kongresi’ne katılarak özgün ve güncel konularda hazırladıkları bildirileri başarıyla sundular. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Önder Baltacı danışmanlığında yürütülen bu çalışmalar, gençlerin akademik gelişimlerinin yanı sıra bilimsel süreçlere aktif katılımlarını da teşvik etti. Öğrenciler, psikolojik danışma, üniversite yaşamı, aile etkisi, yapay zekâ ve dijital iletişim gibi çeşitli konular üzerine araştırmalarını akademik bir platformda paylaşma fırsatı buldu.




Sunulan Bildiriler:
 
    • Arkadaşlıkta Beklentiler ve Sadakatin İncelenmesi
      Didar Bulmuş, İrem Vural

    • Dijital Çağda İletişim ve Etkileri
      Metehan Uçar, Nilüfer Yakan

    • Genç Yetişkinlerde Kaygı Durumları ve Duygusal Yeme Konusundaki Fikirlerin İncelenmesi
      Buse Özen, Nezide Çakır

    • İlk Öğretmenlerin Öğrenme Motivasyonu ve Eğitim Sürecindeki Rolü
      Lütfiye Kavlak

    • Meslek Seçiminde Ailenin Rolünün İncelenmesi
      Elif Güngör

    • Üniversite Öğrenci ve Çevredeki Sosyal İmkânlara/Etkinliklere Yönelik Bir Anket Çalışması
      İrem Yeşilöz

    • Üniversite Öğrencilerinde Kendine Vakit Ayırma
      Selinay Öz

    • Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik ve Duygusal Durum
      Nurefşan Tansel, Rümeysa Altınsoy

    • Üniversite Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıkları
      Ceren Keller

    • Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Aktivitelere Katılımının İncelenmesi
      Zisan İrem Kumral

    • Üniversite ve Bölüm Seçimi Sırasında Aile Etkisi
      Döne Sıla Özdaş

    • Yapay Zekâ Destekli Psikolojik Danışma Süreçlerinde Etik Kaygılar

       Baran Can Üner, Pelin Nur Üner

Bu başarılı katılım, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nın öğrenci merkezli ve araştırma odaklı eğitim anlayışının bir göstergesi niteliğindedir. Katkı sağlayan tüm öğrencilerimizi ve onlara rehberlik eden Doç. Dr. Önder Baltacı'yı tebrik ediyor, akademik yolculuklarında öğrencilerimze başarılar diliyoruz.