Eğitim Fakültesi öğrencileri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında yürüttükleri projelerde edindikleri deneyimleri 21 Ekim 2025’te fakülte konferans salonunda düzenlenen etkinlikte paylaştı.



Lisans öğrencisi Aşır Can Er’in moderatörlüğünü yaptığı etkinlikte, öğrenciler proje fikirlerinin ortaya çıkışı, ekip oluşturma, danışman seçimi, süreçte yaşanan zorluklar ve kazandıkları bilimsel araştırma becerileri üzerine deneyimlerini aktardı.

Katılımcılar, TÜBİTAK 2209-A programının yalnızca maddi destekten ibaret olmadığını; araştırma planlama, veri toplama, yazma ve sunum becerilerini geliştiren kapsamlı bir öğrenme süreci sunduğunu vurguladı. Ayrıca bu sürecin, öğrencilerin akademik özgüvenini ve kariyer motivasyonunu artırdığı belirtildi.

Etkinlik, 2209-A programına başvurmayı düşünen öğrencilere yönelik öneriler ve soru-cevap bölümüyle tamamlandı.