• Anasayfa
  • KAEÜ
  • E-Posta
  • EN
Birime özel logo
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Fakültesi
  • HAKKIMIZDA

    • Genel

      • Amaç, Vizyon, Temel Değerlerimiz, Etik Davranış İlkeleri Rehberimiz
      • Kalite Politikası
      • Değerler
      • Dekanlarımız
      • Misyon - Vizyon
    • Fakülte Yönetimi

      • Dekan
      • Dekan Yardımcıları
      • Kurullarımız
      • Bölüm Başkanları
      • Fakülte Sekreteri
      • Örgüt Şeması
    • Tanıtım

      • Dekanımızın Mesajı
      • Fakültemizin Tarihçesi
      • Akademik Personel
      • İdari Personel
      • Fakülte Dergisi
  • ÖĞRENCİ

    • Genel

      • Akademik Takvim
      • Öğrenci Bilgi Sistemi
      • AYDEP
      • Ders Bilgi Paketi (Bologna)
      • Sınav/Ders Programları
      • Engelli Öğrenci Birimi
      • Mezun Bilgi Sistemi
      • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
      • Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
      • Rehber
      • Öğrenci Toplulukları
    • Mevzuat

      • Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliği
      • Lisansüstü Yönetmeliği
      • Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
      • Dikey Geçiş Yönetmeliği
      • Yatay Geçiş Yönetmeliği
      • Tüm Mevzuat
    • Hizmetler

      • Yurt ve Barınma
      • Yemekhane
      • Kütüphane
      • Ahi Kart
      • Aile Sağlığı Merkezi
      • Psikolojik Destek Birimi
      • Öğrenci Butiği
      • E-Posta
      • Wi-Fi Erişimi
      • MS Office 365
      • Kampüs Dışı Erişim
      • Autodesk Yazılımları
    • Ulaşım

      • Şehir İçi Ulaşım
      • Şehir Dışı Ulaşım
    • Dış İlişkiler

      • Dış İlişkiler Ofisi
      • Erasmus
    • Eğitim Merkezleri

      • Sürekli Eğitim Merkezi
      • TÖMER
    • Sosyal Tesisler

      • Davulağıl Sosyal Tesisi
      • Halı Saha
      • Cacabey Kampüsü Spor Salonu
      • Bâb-ı Ahi Kafeterya
    • Aday Öğrenci

      • Tanıtım
      • Kırşehir Hakkında
      • Sanal Tur
      • Tercih (YÖKATLAS)
  • AKADEMİK

    • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

      • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
      • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
    • Eğitim Bilimleri

      • Eğitim Bilimleri Bölümü
      • Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
      • Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı
      • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
      • Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı
      • Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
      • Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı
    • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

      • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
      • Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
      • Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
    • Özel Eğitim

      • Özel Eğitim Bölümü
      • Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı
      • Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı
    • Temel Eğitim

      • Temel Eğitim Bölümü
      • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
      • Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
    • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

      • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
      • Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı
      • Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
    • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

      • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
      • İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
  • KALİTE

    • Kurumsal

      • Misyon
      • Vizyon
      • Politikalar
      • Organizasyon Şeması
      • Görev Tanımları
      • Temel Değerlerimiz
      • Etik Davranış İlkeleri
      • Danışma Kurulu
    • Koordinatörlükler ve Komisyonlar

      • Birim Kalite Koordinatörlüğü
      • Birim EKGS Koordinatörlüğü
      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
      • EKGS Koordinatörlüğü
      • Öğrenci Kalite Temsilcileri
      • Sıfır Atık Komisyonu
    • Planlar

      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Planı
      • İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
    • Raporlar

      • Birim İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
      • Birim İç Tetkik Raporu
      • İç Kontrol Standartları Gerçekleşme Raporu
      • Memnuniyet Raporları
    • Süreç Yönetimi

      • Birim Süreçleri
      • Süreç Performans İzleme
      • İş Akış Şemaları
      • Belge Yönetim Sİstemi
      • Politika, Prosedür ve Formlar
    • EFQM Modeli

      • Birim EFQM Modeli Temsilcisi
      • Birim EFQM Modeli Komisyonu
      • EFQM Modeli Uygulamaları
    • BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına Yönelik Çalışmalar

      • Bilgi
      • Makaleler
      • Projeler
      • Dersler
      • Kitap/Kitap Bölümleri
    • İş Sağlığı ve Güvenliği

      • İSG Komisyonu
      • Acil Durum Eylem Planı
      • Risk Değerlendirme Raporu
  • Anasayfa >
  • AKADEMİK >
  • Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


  • Hakkında
  • Akademik Personel
  • Dersler
  • İletişim

Hakkında

Amaç

    • Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
    • Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimin bilincinde olmak,
    • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, bu bilgileri geliştirmek ve derinleştirmek,
    • Disiplinler arası yaklaşıma dayalı olarak alanındaki bilgileri işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak,
    • Sınıf öğretmenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntem ve süreçlerini kullanarak çözüm önerileri getirmek,
    • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme aşamalarına göre çözmek,
    • Alanındaki uygulamalarda karşılaştığı beklenmedik durumlarda sorumluluk alarak yeni stratejiler geliştirmek ve çözüm üretmek,
    • Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirmek, karşılaştığı sorunlara çözüm üretmek ve liderlik yapmak,
    • Üst bilişsel farkındalıkla alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek ve öğrenmeyi yönlendirmek,
    • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürmek,
    • Sınıf öğretmenliği alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak,
    • Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak,
    • Alanı ile ilgili çalışmalarını ulusal düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşmak,
    • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak,
    • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlamak, sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek,
    • Sınıf öğretmenliği alanında edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çerçevede kullanmak,
    • Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirmek,
    • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmektir,
    • Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin, ulusal ve uluslararası alanda kaliteli ve özgün yayınlar yapmalarını sağlamaktır.

Misyon

Öğretmenlik mesleğinin temel ilkelerine, insan haklarına, milli ve evrensel değerlere bağlı, topluma rol model olabilen, 21. yüzyıl becerilerine ve sınıf eğitimi alanında yeterli becerilere sahip, öğretim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilen, eğitim sorunlarını çağın ihtiyaçlarına ve toplumun beklentilerine göre problem çözme yeteneğine sahip olan, demokrasiye ve etiğe önem veren ve sürekli gelişime açık nitelikte öğrenci yetiştirmektir.

Vizyon

Yetiştirdiği nitelikli, öğretmenler ile ülkemizin ihtiyaç duyduğu sınıf eğitimine önemli katkılar sunan, öğretmenlik mesleğine ilişkin sorumluluklarını layıkıyla yerine getiren, sınıf eğitimi anabilim dalı olarak alandaki gelişmeleri yakından takip eden ve başarıyla uygulayan, geleceğe yön veren, insan kaynağını etkili kullanarak ulusal ve uluslararası düzeyde öncelikli olarak tercih edilen bir anabilim dalı olmaktır.

Mezuniyet Koşulları

Mezuniyet aşamasına gelen öğrencinin öncelikle tüm derslerini başarıyla tamamlamış olması, asgari 157 kredilik ve 240 AKTS’lik ders almış olması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları

Devlet ve özel ilkokulları gibi pek çok alanda çalışma olanaklarına sahiptirler. Mezunlar, kamu kurumlarında ve özel okullar gibi değişik alanlarda kariyer yapma olanağı bulabilirler. Sınıf öğretmeni olarak çalışabilirler. Ayrıca eğitimlerine yüksek lisans ve doktora dereceleri üzerinden devam ederek akademik kariyer sahibi olabilirler.



Akademik Personel


Adı Soyadı Ana Bilim Dalı E-posta
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN      Sınıf Eğitimi     
Prof. Dr. Adem TAŞDEMİR  Sınıf Eğitimi
Prof. Dr. Bayram TAY Sınıf Eğitimi
Prof. Dr. Mutlu Pınar DEMİRCİ GÜLER Sınıf Eğitimi
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ  Sınıf Eğitimi  
Prof. Dr. Şükran UÇUŞ GÜLDALI  Sınıf Eğitimi  
Prof. Dr. Yakup AKYEL  Sınıf Eğitimi  
Doç. Dr. Osman ÇİL Sınıf Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ Sınıf Eğitimi
Öğr. Gör. Ayşe DÜNDAR Sınıf Eğitimi
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR Sınıf Eğitimi
Öğr. Gör. Necati KARAYEL Sınıf Eğitimi
Arş. Gör. Fatma Cahide ÖZÇELİK Sınıf Eğitimi


Dersler



Sınıf Eğitimi Lisans Dersleri Bologna Bilgi Paketi

Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans Dersleri Bologna Bilgi Paketi

Sınıf Eğitimi Doktora Dersleri Bologna Bilgi Paketi



İletişim

Anabilim Dalı Başkanı:
Prof. Dr. Ayfer ŞAHİN
Dahili: 0386 280 51 92
E-mail:  

 

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğrenci Danışman Bilgileri

Sınıf

Şube

Danışman

Dahili

Mail

1

1

Öğr. Gör. Ayşe DÜNDAR

5176

  

2

Öğr. Gör. Ayşe DÜNDAR

5176

  

2

1

Arş. Gör. Fatma Cahide ÖZÇELİK

2816

  

2

Arş. Gör. Fatma Cahide ÖZÇELİK

2816

  

3

1

Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ

5180

  

2

Dr. Öğr. Üyesi Murat BAŞ

5180

  

4

1

Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR

5184

  

2

Öğr. Gör. Necati KARAYEL

5182

  


Bölüm Sekreterliği

Ahmet KAHRAMAN: 0386 280 51 54
E-mail: 


07 Kasım 2021 tarihinde yayınlandı.
Gösterim: 3520
FaLang translation system by Faboba
  • Dergiler

    • Ahi Evran Tıp Dergisi
    • Eğitim Fakültesi Dergisi
    • Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
    • İİBF Dergisi
    • Sağlık Bilimleri Dergisi
    • Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
    • Ziraat Fakültesi Dergisi
    • İF Dergisi
    • Mühendislik Bilimleri Dergisi
  • Bilgi Sistemleri

    • Öğrenci Bilgi Sistemi
    • Akademik Web Sayfaları
    • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
    • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi
    • Ek Ders Otomasyonu
    • Bologna Bilgi Paketi
  • Birimler

    • Akademik Teşvik
    • BAP Koordinatörlüğü
    • Bilgi Edinme Birimi
    • Eğitimde Kalite Güvence Sistemi Koordinatörlüğü
    • Engelsiz Öğrenci Birimi
    • Erasmus - Dış İlişkiler Ofisi
    • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
    • Kongre ve Kültür Merkezi
    • Ortak Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü
    • Pilot Tarım ve Jeotermal Koordinatörlüğü
    • Pilot Sağlık Koordinatörlüğü
    • Pedagojik Formasyon Birimi
    • Sürekli Eğitim Merkezi (AHİSEM)
    • YLSY Burs Programı Koordinatörlüğü
  • İletişim Formları

    • Memnuniyet Bildirim Formu
    • Bilgi İşlem Teknik Destek Formu
    • Yapı İşleri Bakım Onarım Talep Formu
    • Davulağıl Ziyaretçi Formu
  • Diğer

    • UNİKOP
    • Study In Turkey
    • Wi-Fi Kullanım Kılavuzları
    • Proxy Kullanım Kılavuzu
    • Gizlilik Politikası
    • Dokümantasyon
    • KVKK Dokümanları
    • Yemek Listesi
    • Yemek Satış
İLETİŞİM
Telefon :  0386 280 51 00
Fax :  0386 280 51 45
E-Posta :
Adres : Bağbaşı Mah. Şehit Necdet Yağız Cad. No: 143 / Merkez / KIRŞEHİR
Sosyal Medya
© 2025, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Eski Web Sitemiz
Geliştirme Ekibi