Fakültemiz öğrencilerinin akademik gelişimlerini desteklemeye yönelik seminer faaliyetleri tüm hızıyla devam ediyor. Bu kapsamda, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öncülüğünde “Ahilik ve Eğitim” başlıklı bir seminer düzenlendi. Türk Eğitim Tarihi dersi kapsamında planlanan seminere Fakültemiz Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Türkçe Eğitimi, Matematik Eğitimi ve Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarının ikinci sınıf öğrencileri katıldı. Seminere ayrıca Fakültemiz Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Hamza Yakar da katılarak öğrencilerle bir araya geldi.


Seminer, Üniversitemiz Ahilik Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahim İstemi Saylam’ın sunumuyla Fakültemiz Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Etkinliğin açılışında, Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Recep Özkan, seminerin amacı hakkında bilgi vererek katkılarından dolayı Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahim İstemi Saylam’a teşekkür etti.



Sunumda, ahiliğin tarihsel gelişimi, Ahi Evran ve Kırşehir’in ahilik geleneğindeki özel yeri detaylı biçimde ele alındı. Dr. Saylam, ahilik kültürünün yalnızca ekonomik ve mesleki bir sistem değil, aynı zamanda eğitsel bir yapı olduğuna dikkat çekerek, Türk eğitim tarihinde ahiliğin oynadığı rolü somut ve görsel örneklerle öğrencilere aktardı. Üniversitemiz Ahilik Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi'nin yaptığı çalışmalara da değinerek, öğrencilerimize merkezin faaliyetleri hakkında bilgiler verdi. Ahilik ile eğitim arasındaki güçlü bağlara vurgu yapılan sunum, öğrencilerden gelen soruların yanıtlanmasıyla sona erdi. Seminer, öğrencilerimizin tarihsel birikimle çağdaş eğitim anlayışı arasında bağ kurmalarına katkı sağlaması açısından verimli bir etkinlik olarak değerlendirildi.


Bu anlamlı seminerde bilgi ve deneyimlerini öğrencilerimizle paylaşan Üniversitemiz Ahilik Kültürünü Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdür Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahim İstemi Saylam’a, etkinliğin planlanmasında emeği geçen Prof. Dr. Recep Özkan’a ve katılım gösteren tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.